20090827

Full rulle!!

Har haft en heldag utav fullt upp....pecis hela dagen! Visst är det toppen att dagen springer iväg, men fy och usch vad jag har haft det super skönt och slappt hela långa sommaren. Är ganska så slut efter all information, alla papper, alla böcker och alla nya aktiviteter som nu ska fylla barnens och mina veckor.
Pusslandet med att vara på olika ställen nästan samtidigt, matsäckar, läxböcker och gymnastikpåsar har nu börjat och jag längtar redan till höstlovet XP
Egentligen ingenting nytt eftersom jag ändå har haft barn i skola och på dagis länge.......,men det är bara så trisst när loven är slut och man kastas ut i vardagen igen.
Det enda som egentligen var nytt för i år var all information som gavs ang. Svininfluensan
........handsprit är numera vardag på dagis och det är stränga order om hur man gör vid ett eventuellt insjuknande utav barnen.....och som alla föräldrar vet, så brukar det ju bli ett antal sjukdomsveckor när dagis och skola sätter igång.......frågan är bara om detta kommer skapa några massvandringar och nervösa nedringningar till vårdcentraler runt om i landet så fort det börjar hostas någonstans?!

Det gick som smort för Philip på dagis.....Hej då mamma!.....där stod jag med långnäsa och var ju inte ett dugg saknad. Han sken inte ens upp som en sol när jag kom för att hämta hem honom, utan han informerade fröken om att han kommer i morgon också!
Emma hade även hon haft en toppen dag, fin var hon när hon gick och ganska så nöjd över sin första skoldag, knorrade lite över att det satt 2 killar brevid henne i klassrummet ;)

Nu ska en slutkörd mamma ta och bege sig "ut" på jakt efter 1 stycket vinterjacka till lilla Simon.
Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails