20090824

Inventerings dag

Trots ett super härligt väder idag, så fick det bli en "inne" dag. För idag var det dags för årets super stora garderobsinventering. Denna inventering resulterade i ett fullklottrat A4 papper som numera talar om vad som finns i årets höst/vinter garderob. Sådant som gått/går i arv, sådant som är nytt och sådant som ska Traderas till någon annan. Dessa plagg finns nu uppstaplade och inlagda där det hör hemma.
Nu återstår "bara" ett långt arbete med att märka kläder, laga eventuella små hål + att det måste shoppas en hel del till innan gaderoberna är kompletta inför vintern.....och man behöver nog inte ha en hög matematisk utbildning för att snabbt inse att nu kommer det rulla iväg en hel hög med pengar ifrån 5 barnsfamiljens klädkonto. För även om shoppingsugna fingrar(mina)redan har shoppat hem en hel del plagg ifrån årets reor, så räcker det inte riktigt ända fram......till våren ;)
Och självklart så kommer denna härliga tvungenattshoppamånaden samtidigt som drapåtrissorräkningningsmånaden.........får alltså hoppas på att mina garderobsfynd som ska Traderas kommer inbringa en hel del slantar.

Nu ska jag ta itu med den där jobbiga drapåtrissorräkningsmånaden genom att lägga in alla räkningar på banken, men sen ska jag förhoppningsvis trösta mig med att ta itu med tvungenattshoppamånaden, genom att låta fingrarna och tangenterna samarbeta ute i allehanda webshopping ställen.........

1 kommentar:

  1. Hm. Men rtg är ju redan gjord. Dessutom kommer inte dessa tänder att ruttna bort, dom kommer växa in i dom andra tänderna så att dom riskerar att bli skadade och kanske behöver bort dom med... Men att det är psykiskt påfrestande säger jag inte emot. Får ringa och rådfråga. Om dom tror det går att vänta ett tag.

    Ha en trevlig shoppingrunda!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails