20090806

Kalas torsdag

Idag har det återigen varit kalas, 5 års kalas för barnens kusin.
Och som vanligt vid kalas så ska det fixas paket, kläder, hår och självklart en massa glada miner när man entrar bilarna.
Japp bilarna, för det första så vill ingen av dom stora barnen sitta i extra sätet längst bak länge och för det andra så skulle ju ändå svärmor med, så varför bråka om vart alla ska sitta?!
Liten bit att åka får alltså innebära att man tar 2 bilar.
JAG måste nog helt enkelt inse att det måste placeras en minibuss på vår gård......vill ju inte....men snart finns inget annat val.

Men än så länge har jag svårt att se mig själv i en sån där stor och klumpig sak......troligen en åldersnojja.......löjligt som bara den......men är man fåfäng så är man.

Så eftersom det har kalasats rätt så sent in på kvällen så har Simon precis slocknat. Han ligger just nu på soffan framför tv:n och får lugnt snarka där en stund.
Jag har ett visst databehov som måste mättas innan jag kan pallra mig upp till dom andra som redan sover tungt.
Och för det andra så vet jag utav erfarenhet att om jag rör lillkillen så kommer han att vakna igen...., jag kanske skulle ta mig en kudde och sova på soffan jag oxå......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails