20090826

...........

Sitter i vemod och sippar varmt te.......många tankar inför dagis/skolstarten i morgon.
Dagiset är inte färdigt, för tillfället är barnen inhysta i biblioteket i väntan på tillfälliga lösningen 411 i väntan på det stora huset som har lovats en väldigt lååång tid. Men Philip längtar......inte jag.....konstigt det där.......ena dagen så vill han absolut inte till dagis och andra dagen så längtar han.

Emma är nervös, vet inte vad hon ska ha på sig......att vara fin tar just nu upp väldigt stor del utav min fina 11 åriga dotters liv........men jag minns hur det var, då när man var 11 år och det var viktigt att vara fin.......
det har jag lagt på hyllan nu.....numera vet jag att jag duger som jag är......det talar mina älskade ungar om för mig vareviga dag.

Det var kallt ute ikväll, väldigt kallt......vindarna luktade höst och det blev mörkt väldigt tidigt. Jag som hade så många tankar om vad jag ville hinna med under sommaren och nu är den nästan borta.......inge mera barfotade barn som springer omkring ute i gräset.

I morgon är den stora dagen och jag vill inte, men får peppa mig själv.....för i morgon bitti så är det jag som måste peppa trötta barn att stiga upp tidigt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails