20090804

Gilla läge på tisdags kvällen

Sådär ja, äntligen sover min lille prins! Utslagen på soffan och där får han sova tills jag tänker släpa mig upp för trappan och ner i min mjuka säng......men nu får jag ju alltså även dra Simon upp.....
Kan inte begripa att han orkar hålla igång hela kvällarna, nästan in på natten ibland och de för det mesta enbart för att vakna efter några timmar och vara sugen på sin mamma igen!?!
Kanske har det att göra med att han alltid somnar för en powernap runt 17 tiden....kanske kanske XP
Vilket som så kan jag anse att efter en super stor tallrik gröt på kvällen så borde han börja känna sig lite mosig och trappa ner en aningens, men alltså inte.
Man får alltså gilla läge och bara hänga på i hans som vanligt otroliga upptåg när han utforskar den stora världen.

Några fler som utforskar världen är våra små katter, som för övrigt inte "bara" hade rivit ut mina blomsterarrangemang på alltanen....dom hade även lämnat ett par långa visitkort i brun färg på alltangolvet! Mindre roligt och onda tankar fyllde mitt huvud. Dock bara för en kort stund, förlät dom rätt så snabbt när dom kom emot mig med sina sorgsna små kattögon......å andra sidan så hade det varit rätt så knepigt att hitta den skyldige......
Nu håller jag tummarna för att detta var en engångsföreteelse och att det var en protest som berodde på att dom inte fått några namn ännu. Men jag passade på att vara smart, så numera lystrar lillasyster & storasyster till MAJA och SIXTEN, även om Izabell envisas med att kalla Sixten för Blixten eftersom hon har lite svårt att få till s ljudet.
Så nu är det väl bara att hoppas på att dom små liven kommer när vi ropar i fortsätttningen.

Nu tänkte jag önska er en god kväll och en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails