20090812

Sol i snorlandet

Att planera en heldag, nedbäddad på soffan framför tv:n och att det skulle ske i regn....ja det var ju kanske inte så genomtänkt......
Iallefall inte om man har 3 knoddar som studsar runt och en sol som strålat hela dagen och för att toppa det hela....en super speedad Simon som har glömt bort hur man kryper och numera bara SKA gå vart han än ska & vare sig det går eller ej.

Jag har alltså inte fått en endaste yttepytte liten stund över för att vila och jag kan med stor säkerhet säga att jag kommer somna ovaggad ikväll.....
Det är sådana här dagar som jag billigt kan erkänna att jag SAKNAR att bo nära min familj och övrig släkt....jag hade gett vad som helst för en stunds barnvakt idag, men i vanlig ordning så har jag ju valt min bopunkt här i livet helt själv och får alltså gulligt överleva utan barnvakt....undrars om det går att annonsera efter en "plast mormor" eller rent av en "plastmoster"?!.......för våran "äkta" mormor ligger ju också sjuk, nedbäddad sedan en vecka tillbaka......så henne hade vi ju ändå inte haft så mycket nytta utav just nu, om vi så hade bott granne med henne :(
Troligen så får jag genomlida ännu en dunder förkylning i Smålandet........... på egen hand ;)

1 kommentar:

  1. Jaha där ser man vad mycket man inte vet, om sin egen mamma som bor 9 km ifrån en.. =P

    Krya på dig!! Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails