20090811

Katastrof

Våra tillökningar Maja & Sixten bor som jag tidigare berättat....ute på alltanen.....eftersom jag inte tål så värst mycket katthår....eller djurhår över huvud taget.
Så när man på morgonen öppnar ytterdörren för att ge dom små liven mat, så möts man alltid utav 2 yrväder som ska tävla om vem som kommer in genom dörren först......även om dom mycket väl vet att dom inte ska in.

Men så var inte fallet i morse......inte ett ljud, inte en rörelse......gick ut på alltanen och ropade. Då hördes det ett litet pipande och Sixten kom springandes.......men ingen Maja.
Fortsatte att ropa och leta, gick en runda på gården och hoppades att jag inte skulle hitta en halv död Maja någonstans.....men ingenting.

Timmarna gick och det blev dags att köra Emma till hennes farmor....gråt och tandagnissel.....men vad fanns det att göra?
Tänkte onda tankar om mig själv som överhuvudtaget varit så dum och dragit på mig 2 kattungar....kunde jag väl ha räknat ut att det skulle bli så här!

Men vi åkte & handlade,...... blommor, lotter och en snabb runda in på ICA....sen bar det av till Emmas farmor.
Saknar faktiskt min ex svärmor, en kvinna som verkligen kan ta vara på det som finns och som ger alla tid och får människor att växa.....jag är glad att jag har en sådan farmor till mina barn.
Lämnade en lite ledsen Emma hos farmor och begav mig åter hemmåt........och vem tror ni sitter hemma och väntar på mig när jag kommer hem.........precis......där satt Maja. Sambo hade spekat fram henne under en hög med bråte, lyckliga jag som slapp en kattastrof ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails