20090809

Söndags värme

Vädret är på topp, så även min familj.......ganska så i allefall.
Vi har nämligen haft en sjukt lugn och lång söndag inomhus, men ansåg för 5 minuter sedan att alla barnen skulle bege sig ut i det härliga vädret.
Sambo är iväg för att "rigga" ett nytt objekt(skogsområde/jobb) och jag tänkte dra på mig gummi stövlarna och bege mig ut i björnbärssnåren.
För vi kan ju inte låta en hel dag gå utan att plocka ett enda bär......det vore ju riktigt tokigt.....men troligen kommer mina barn bli tokiga över min idè om att entra skogen eftersom dom är riktigt trötta på att följa med.
Men eftersom det idag ska ätas......ÄLG kalops så blir det ingen lång runda i skogen.

ÄLG......helt otroligt vad ödet kan styra ibland. Jag som skulle vara en stadsbrud så långt ifrån alla obekvämligheter med eldning, odling och ÄLG stekar som det bara gick......nu sitter man här i Smålandet med ett lååångt avstånd till stan, potatisodlingar, egna ägg och med en jägare till sambo.......
Men jag klagar inte, jag är ju så nöjd och glad över allt fint som fyller min vardag och den där älgen måste jag ju faktiskt inte gnaga på..........om jag inte vill..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails