20090810

......

Min lilla kille har precis somnat, alvedonad och snarkandes på soffan.
Simons snorighet har inte avtagit utan helt enkelt blivit värre + att han under kvällen trappade upp förkylningen med att få feber......därav alvedonen.
Stackarn är helt slut, det här var ju inte riktigt vad han behövde nu när det vankades 1 års kontroll med vaccinering på torsdag.

Då menar jag ju den vanliga barn vaccineringen och inte Svininfluensa vaccineringen......pratade med en kompis ikväll. Hennes mamma skulle vaccinera sig......medelålders och arbetandes i ett skolmatsalskök....alltså i riskzonen.......jag vet inte riktigt vart jag står i den här frågan ännu, har för lite "kött" på benen så att säga. Hur är det med er, har ni funderat på eller kanske rent av redan har valt att vaccinera er?
Men trots alla larmrapporter om influenser så hoppas jag att denna också kommer försvinna/inte få den omfattning som det befarades.
Men innerst inne så finns ju tankarna som ändå snurrar om vart världen är på väg och hur liten man är att kunna påverka.
Nu ska jag påverka mig själv och bege mig till sängs.......för i morgon är en ny dag, med nya tag och nya tankar.........

2 kommentarer:

  1. Man hör så mycket olika.. Men det senaste jag har hört är att förutom ett par knepiga fall, så ska den inte vara så farlig. Så massvaccinationen är en åtgärd för att undvika överbelastning inom sjukvården, eftersom det finns risk att väldigt många blir sjuka. Men för riskgrupper, som t.ex. gravida som dom har pratat om, så är det inte farligare än den vanliga säsongsinfluensan - som tydligen också är farlig att få om man är gravid. Och den är det väl inte så många som funderar över.. Och för "vanliga" människor är den väl inte heller värre än den vanliga. Men tja, man vet ju inte vad man ska lyssna på. Nytt hela tiden..

    SvaraRadera
  2. Tror att var och en måste ta det där beslutet och att man gör de utifrån det man tror på och att man inte låter sig påverkas utav andra.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails