20090803

Sen kväller.

Sitter och lyssnar på Beck....igen och ja...lyssnar :)
Har tappat det här med att ta mig tid att slappa framför tv:n, när det finns så mycket annat att fixa och dona med. Och egentligen så har jag ju sett Beck ett antal gånger innan eftersom just Beck har varit en annan stor favvo i min film värld, alltså kan jag utan större svårigheter lyssna mig igenom hela filmen.

Vi har inte gjort så mycket i hemmet idag, börjar ju bli en aningens tjatigt att berätta om alla litrar bär vi plockar och gör gottigheter på hela tiden.....vareviga dag! Men nu börjar det ta slut ute i buskarna och det ska bli skönt att få göra annat än att rensa bär hela kvällarna.

Tror även att mina barn är super glada att bär säsongen snart är över, även om dom självklart har tjänat lite extra i veckopeng så jublar dom ju inte när mamma slänger ut frågan om dom vill hjälpa till att plocka bär :)


Emma i full färd med röda vinbärs plocket, inte ofta hon accepterar att fotas, så kul att kunna bjuda på ett kort med stora tjejen som tycker att det är super tråkigt att plocka bär!
Nu ska jag bege mig ut på homeenter.com och beställa hem Stieg Larssons: Män som hatar kvinnor.
Jag har nämligen inte gett mig tid att läsa hans omtalade böcker, tänkte därför vända på tillvägagångssättet och helt enkelt titta på filmen först och sedan, någon gång framöver läsa böckerna. Har ni läst böckerna, eller kommer ni som jag se filmerna först?

3 kommentarer:

  1. Har den kommit ut på DVD redan? Den ska ju va jättebra har man hört. Ska absolut se den. Nån läsning blir det nog inte. Orkar inte börja på nån bok nu..

    SvaraRadera
  2. Jodå den finns att beställa men den var slut hos leverantören och skulle skickas så fort det gick.....

    SvaraRadera
  3. Hej Janeth!
    Ja, jag har läst hela trilogin (trots att jag verkligen inte läser särskilt mycket böcker) och böckerna är det bästa jag har läst. Första boken är lite seg på ett ställe men när man väl kommer över det är det helt fantastiskt! Så läs dom du. Jag ska se filmen också, men det blir väl som sagt när det kommer på dvd... Jag lyckas aldrig komma iväg på bio :( Ha det gott! Kram Kick
    PS Nu har vi äntligen börjat lägga ut nyheter igen :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails