20090810

Kvälls tid

Helt otroligt men sååå skönt.....och sååå tyst!
Simon sover gott ute efter 30 minuters vaggande med vagnen, Philip & Izabell har bänkat sig framför Bolibompa. Emma pysslar med någonting på långt avstånd ifrån både bolibompa och syskon och här sitter jag....igen.
Har lyckats lägga upp ett par Tradera auktioner till.....nu är det alltså bara att sitta i lugnan ro och veva hem alla slantar.......blir säkert ingen förmögenhet, men alla bäckar små......

Och någonting annat som bidrar till "alla bäckar små som blir till någonting stort" är ju björnbärssylten, som nu är kokad och ska ösas upp på burkar.......jag ÄLSKAR känslan av att fylla mina skåp i källaren och självklart det faktum att jag återigen har lyckats spara några slantar till!
Vad jag ska ha alla sparade slantar till behöver jag ju inte fundera särskilt länge över, men efter en längre tid utav " bära Simon på armen" dagar, så har jag nu konstaterat att jag är i ett stort behov utav att få köpa mig en ny peppar kvarn......ni vet en sådandär som maler pepparen själv över maten.....min gör nämligen inte det....finns det ens??, för det är sjukt knepigt att göra det med en hand....jag har alltså planer på att lyxa till mig själv ;)

Lyxa är faktiskt någonting jag tänkte att vi skulle göra även nu,
för om inte Vaniljglass med nygjord björnbärssylt är lyx....ja då vet inte jag......
Har ni några härligt enkla tips på hur/vad ni gör för att lyxa lite i vardagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails