20090811

Tisdags regn

11 Augusti, regnet öser ner och Janeth har då alltså fått det där regnet hon så länge har önskat.......men nu har jag ångrat mig!!
Vill absolut inte ha nått regn, vill inte känna av höstens påtagliga närhet....vill inte.
Jag vill ju fortsätta att ha semester med alla mina härliga ungar, att ta det lugnt och bara göra vad vi vill hela tiden.
Men som allting annat så brukar det finnas en ände och hur mycket man än har velat ta tillvara på tiden i sommar, så är det nu snart slut.

Idag ska Emma åka hem till sin pappa, Alexander är ju redan där och det vankas kalas hemma hos deras farmor som fyller år just idag.
Jag har lovat Emma att vi ska stanna på blomaffären i byn och köpa någonting fint, hon har nämligen scrappat ett eget kort och är riktigt stolt och nöjd.......min fina lilla Emma. Som om 2 veckor börjar i 5:an........undrar om hon är nervös.....jag är nervös. Sådär mammigt nervös inför alla stora händelser som kommer möta Emma i hennes liv.....
Självklart som dom andra barnen också kommer få göra, men Emma är ju den som är först....och som allting annat när man är första barnet så är det ju ingen som kan berätta hur man ska göra.....mer än jag som mamma. Man får helt enkelt hoppas på att man kan vägleda och hjälpa i rätt riktning.

2 kommentarer:

  1. Min storkille börjar 2:an o jag känner mig oxå sådär mammigt nervös :)

    Ha en underbar dag..trots regn! Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att vara så där nojjig över saker & ting ;))

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails