20090807

Fredags morgon

Steg upp innan väckarklockan......vilken bedrift kan ju tyckas.
Men även om min kropp hade behövt 2 timmar till i sängen (dissade soffan)så ville huvudet så mycket annat.
Som att passa på att slänga ut en knippe Tradera auktioner och att få igång en bulldeg storlek stor.
Det vill säga om jag hinner, innan det avståndsalarm som någon mot min vilja instalerat på Simon börjar ljuda!

Det är nämligen för tillfället svårt att vara effektiv under lillkillens vakna timmar, och som hemmasambo/mamma så har jag själv satt upp vissa krav på mig själv.
Men ibland är det svårt att hinna få dessa kraven uträttade, då växer det mesta.......tvätthögen......dammråttorna........och då får man försöka vara effektiv INNAN barnen vaknar.

Peppar min trötta/motsträviga kropp med att lyssna på alla bilar som kör förbi utanför.......
dom flesta på väg till jobbet.
Jag vill inte jobba........inte än.......mitt huvud är inte redo för sådana stora uppdrag just nu.
Men jag längtar, innerst inne vill jag också vara där ute och få vara en annan individ än "bara" mamma/sambo......sen.......för just nu, så är jag nöjd med att "bara" vara mamma/sambo.
Sjukt nöjd ;)

1 kommentar:

  1. Vad bra du beskriver känslan att "bara vara mamma". Känner igen mig så i dina rader..hur det var innan jag började jobba o så..Kluvna känslor men samtidigt inte. Fick man så tror jag att jag skulle stanna hemma med mina älskade pojkar i all evighet ;)

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails