20090829

Lördags godis

Halva dagen har sprungit ifrån mig och jag vet inte hur jag ska göra för att hinna ikapp.......även Simon gör tappra "spring ifrån mamma" försök......men på den fronten hinner jag fortfarande ikapp :)
Alexander kom idag hem ifrån sin pappa, vilket förde med sig x antal fler lappar om skoltider/läxor och en massa annat som det ska hållas reda på........så nu ska mitt marknadsfynd(planerings blackboarden) få göra skäl för sig. Men eftersom alla mina gòbitar springer runt i huset/ut & in med 111 olika frågor om livet och vad som är upp och ner på månen......så får det bli till att sätta sig med planeringskalendern ikväll när lugnet har lagt sig över 5 barnshuset.

Det här med att man får 111 frågor varjeviga dag, vareviga vecka hela året om är ju häpnandsväckande spännande många gånger plus att det väldigt många gånger gör att man nästan kiknar utav skratt.......men det är inte alltid lätt att svara på alla frågor.......man får helt enkelt hoppas att de svaren som man ger är till hjälp, men ibland så hade ett föräldralexikon varit till stor hjälp.......jag får nog ta och leta upp ett braigt lexikon som kan hjälpa mig på traven.

Nu ska jag starta upp spisen för att börja förbereda dagens middag.......hemmalagad pizza....mumma! Sen kommer det bli en handlings runda ut till lokala ICA butiken för att shoppa lördags godis och andra förnödenheter.

4 kommentarer:

  1. hej allt bra med er? nu är det varmt här i vårt hus och jag ska försöka ta mig i kragen att skriva här lite oftare=)

    SvaraRadera
  2. Känner igen dt där med lappar från skolan. De är experter på att fixa lappar till sina elever. Hoppas att du får en trevlig söndag

    SvaraRadera
  3. Det låter som det är full fart hos er :)

    Hoppas att helgen varit bra!

    Kram

    Ps. jag har ny bloggadress ds.

    SvaraRadera
  4. Svar; Allt är bara bra(trots hesa halsar idag mån), men då hinner jag förhoppningsvis gå igenom alla lappar ifrån skolan.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails