20090817

Jämställdhetsbonus

En hel måndag har bara rusat förbi och det har varit full rulle hela dagen.
Ved indragning, gräsklippning, matlagning och en del städning. Hämtade hem Alexander som har varit en vecka hemma hos sin pappa....vilket alltid självklart märks.....jag får alltså hem en lite kaxigare kille än jag lämnade......,vilket är helt förståligt......dock mindre roligt. Men efter ett par timmar "hemma" så kommer han in i våra banor igen.

Jag har suttit "inne" på försäkringskassans hemsida och försökt vända/vrida på dagarna som finns kvar att vända på......men hur jag än gör så är mina dagar som hemmamamma snabbt räknade.
Men jag snubblade återigen in på jämställdhetsbonus sidan, fick en snilleblixt och tänkte kläckta min idè till kära sambon........han har ju ändå 3 * 60 dagar kvar att ta ut till sig....dvs. att vara hemma pappa med barnen under tiden som jag själv jobbar .......
Men vid närmare eftertanke om huruvida ordet jämställdhet finns med i detta husets ordbok så kunde jag snabbt konstatera att jämställdeheten i detta hemmet, inte har kommit längre än till: Att mannen(sambon) skjuter ett djur, tar hem det till lilla frun(jag)....som gör gryta på djuret....som mannen sedan äter upp.........
......jag kan ju alltså lägga dom där jämställdhetsplanerna på hyllan ett tag till.


Rättelse 18/8: Sambon har redan "ätit" upp 39 dagar ifrån summan 3*60, vilket jag helt glömde bort när inlägget skrevs......så ni vet ;)

2 kommentarer:

  1. 3x60? Har för mig Ola var hemma föräldraledig förra sommaren?

    SvaraRadera
  2. Svar: Mitt fel, glömde ju helt bort att han tog ut föräldra penning sommaren 05.....

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails